Två personer skadades allvarligt efter en singelolycka i Sanda sent på tisdagskvällen. Föraren utreds nu för rattfylleri, grov vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada.
Vid 23:30-tiden på tisdag kväll fick räddningstjänsten larm om en singelolycka i Sanda, rapporterar både SR, SVT och helagotland.se.
Exakt vad som hände är ännu inte klarlagt, men bilen gick av vägen förhållandevis våldsamt. Två personer befann sig i bilen vid kraschen; den ena behövde hjälpas ur bilden medan den andra kunde ta sig ut på egen hand.
Föraren, en man i 20-årsåldern, vårdas på Visby lasarett och har livshotande skador, medan en kvinnlig passagerare i samma ålder har allvarliga men inte livshotande skador,
Polisen har inlett en förundersökning gällande rattfylleri, grov vårdslöshet i trafik samt vållande till kroppsskada.


