En gotlänning som misstänks för våldtäkt i mitten av april får sitt kvar i häktet till slutet av maj, har Gotlands tingsrätt beslutat.
En man i 30-årsåldern häktades den 23 april, misstänkt för våldtäkt. Åtal skulle ha väckts senast i slutet av förra veckan, men åklagaren har begärt förlängd åtalstid vilket Gotlands tingsrätt gått med på.
Mannen blir kvar i häktet och ny sista dag för åtal är satt till den 21 maj.


