Publicerad 2026-05-12, 11:18
Tekniska problem gjorde att tömningen av fyrfackskärl 2 uteblev vid den ordinarie körningen den 11 maj för abonnenter med hämtdag måndag jämn vecka, enligt gotland.se.
Det gäller hushåll som nyligen fått sina nya kärl, för mindre än 1,5 vecka sedan. Gotland.se skriver att utsättning och anpassning av kärl fortfarande pågår över hela ön.
Kommunen hänvisar nu till nästa ordinarie tömning. Avfall som ska sorteras i kärl 2 kan vid behov lämnas på närmaste återvinningscentral eller återvinningsstation innan dess.
Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.
2026-06-07 (14:21)
2026-06-07 (04:45)
2026-06-06 (08:27)
2026-06-05 (11:39)
2026-06-05 (09:33)
2026-06-05 (09:03)
2026-06-05 (08:06)
2026-06-05 (07:36)
2026-06-04 (15:36)
2026-06-04 (14:03)