Meny
Magasinet
Annons
Annons

AI-notis

Sista påsen stängs i Visby

Publicerad 2026-05-26, 16:24

Region Gotland stänger nu insamlingsplatsen för ”sista påsen” på Färjeleden i Visby. Där har fritidshusägare och tillfälliga besökare kunnat slänga sitt sista hushållsavfall innan de åker med färjan.

Enligt Region Gotlands webbplats är skälet nya lagkrav för avfall och att platsen återkommande har använts för olaglig dumpning av avfall.

Stationen har varit en lösning för att minska mängden sopor som tas med från ön, men nu försvinner den alltså från platsen i Visby.

Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.

Annons
Annons

Teckna dig för Horisonts nyhetsbrev!

Få en nyhetssammanfattning i mejlen varje vardagsmorgon, helt gratis!

Anmäl dig här
Politisk annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Horisont magasin

Gotländska nyheter och fördjupningar

Chefredaktör och ansvarig utgivare: Christer Bjöhle

Adress: Nyhetsmagasinet Horisont/ H Press AB
Gotlands Kulturrum
Specksrum 6
621 55 Visby
Epost: redaktion@hpress.se 
Telefon: +46 (0)70-288 52 28

Organisationsnummer: 556949-2316

© H Press AB - 2026