Publicerad 2026-05-26, 16:24
Region Gotland stänger nu insamlingsplatsen för ”sista påsen” på Färjeleden i Visby. Där har fritidshusägare och tillfälliga besökare kunnat slänga sitt sista hushållsavfall innan de åker med färjan.
Enligt Region Gotlands webbplats är skälet nya lagkrav för avfall och att platsen återkommande har använts för olaglig dumpning av avfall.
Stationen har varit en lösning för att minska mängden sopor som tas med från ön, men nu försvinner den alltså från platsen i Visby.
Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.
2026-06-12 (16:48)
2026-06-12 (12:09)
2026-06-12 (11:03)
2026-06-12 (10:36)
2026-06-12 (10:03)
2026-06-12 (10:03)
2026-06-12 (04:45)
2026-06-11 (14:33)
2026-06-11 (11:48)
2026-06-11 (10:09)