Publicerad 2026-06-01, 11:06
Borgholm Energi arrangerar för tredje året i rad tävlingen ”Ölands gulaste gräsmatta”. Syftet är att uppmärksamma vattenbristen på Öland och få fler att tänka på hur dricksvattnet används, enligt ett pressmeddelande från bolaget.
– En gul gräsmatta är egentligen något positivt. Det visar att man tar ansvar och avstår från att använda dricksvatten till bevattning, säger Torgny Färm, chef för VA-ledningsnät, i pressmeddelandet.
För att delta ska man fotografera sin gräsmatta och lägga ut bilden på Instagram med hashtaggen #ÖlandsGulasteGräsmatta2026, eller mejla bidraget till Borgholm Energi. Tävlingen pågår till den 17 augusti.
Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.
2026-06-07 (14:21)
2026-06-07 (04:45)
2026-06-06 (08:27)
2026-06-05 (11:39)
2026-06-05 (09:33)
2026-06-05 (09:03)
2026-06-05 (08:06)
2026-06-05 (07:36)
2026-06-04 (15:36)
2026-06-04 (14:03)