Meny
Magasinet
Annons
Annons

AI-notis

Ölands gulaste gräsmatta tillbaka

Publicerad 2026-06-01, 11:06

Borgholm Energi arrangerar för tredje året i rad tävlingen ”Ölands gulaste gräsmatta”. Syftet är att uppmärksamma vattenbristen på Öland och få fler att tänka på hur dricksvattnet används, enligt ett pressmeddelande från bolaget.

– En gul gräsmatta är egentligen något positivt. Det visar att man tar ansvar och avstår från att använda dricksvatten till bevattning, säger Torgny Färm, chef för VA-ledningsnät, i pressmeddelandet.

För att delta ska man fotografera sin gräsmatta och lägga ut bilden på Instagram med hashtaggen #ÖlandsGulasteGräsmatta2026, eller mejla bidraget till Borgholm Energi. Tävlingen pågår till den 17 augusti.

Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.

Annons
Annons

Teckna dig för Horisonts nyhetsbrev!

Få en nyhetssammanfattning i mejlen varje vardagsmorgon, helt gratis!

Anmäl dig här
Politisk annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Horisont magasin

Gotländska nyheter och fördjupningar

Chefredaktör och ansvarig utgivare: Christer Bjöhle

Adress: Nyhetsmagasinet Horisont/ H Press AB
Gotlands Kulturrum
Specksrum 6
621 55 Visby
Epost: redaktion@hpress.se 
Telefon: +46 (0)70-288 52 28

Organisationsnummer: 556949-2316

© H Press AB - 2026