Publicerad 2026-06-02, 14:06
Händelsen inträffade på Visby lasarett, enligt en nyhet på Region Gotlands webbplats. Där framgår att en patient fick en hög dos läkemedel och att hälso- och sjukvårdsförvaltningen nu har gjort en lex Maria-anmälan till IVO.
Lex Maria är en anmälan som vårdgivare ska göra när en allvarlig vårdskada eller risk för vårdskada har inträffat. IVO utreder ärendet vidare.
Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.
2026-06-07 (14:21)
2026-06-07 (04:45)
2026-06-06 (08:27)
2026-06-05 (11:39)
2026-06-05 (09:33)
2026-06-05 (09:03)
2026-06-05 (08:06)
2026-06-05 (07:36)
2026-06-04 (15:36)
2026-06-04 (14:03)