Meny
Magasinet
Annons
Annons

AI-notis

Fel dos på lasarettet

Publicerad 2026-06-02, 14:06

Händelsen inträffade på Visby lasarett, enligt en nyhet på Region Gotlands webbplats. Där framgår att en patient fick en hög dos läkemedel och att hälso- och sjukvårdsförvaltningen nu har gjort en lex Maria-anmälan till IVO.

Lex Maria är en anmälan som vårdgivare ska göra när en allvarlig vårdskada eller risk för vårdskada har inträffat. IVO utreder ärendet vidare.

Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.

Annons
Annons

Teckna dig för Horisonts nyhetsbrev!

Få en nyhetssammanfattning i mejlen varje vardagsmorgon, helt gratis!

Anmäl dig här
Politisk annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Horisont magasin

Gotländska nyheter och fördjupningar

Chefredaktör och ansvarig utgivare: Christer Bjöhle

Adress: Nyhetsmagasinet Horisont/ H Press AB
Gotlands Kulturrum
Specksrum 6
621 55 Visby
Epost: redaktion@hpress.se 
Telefon: +46 (0)70-288 52 28

Organisationsnummer: 556949-2316

© H Press AB - 2026