Meny
Magasinet
Annons
Annons

AI-notis

Wisbygymnasiet tog silver i ventilations-SM

Publicerad 2026-05-11, 13:57

Oliver Frid från Lindholmens Tekniska Gymnasium i Göteborg tog hem guldet när SM-finalen för unga ventilationsmontörer avgjordes under Yrkes-SM i Stockholm den 6 maj.

Virgil Heselius från Wisbygymnasiet i Visby slutade tvåa och fick silver. Bronset gick till Vilgot Öjersson från Peder Skrivares Skola i Varberg.

Enligt Plåt & Ventbyrån, som arrangerar tävlingen, bedömde juryn bland annat måttnoggrannhet, ritningsförståelse och kvaliteten på montaget.

– Det här känns faktiskt underbart! Jag hade inte riktigt förväntat mig att vinna. Men imorgon blir det upp och jobba som vanligt igen, sa Oliver Frid i ett pressmeddelande.

Finalen hölls under tre dagar på Stockholmsmässan och samlade tre finalister.

Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.

Annons
Annons

Teckna dig för Horisonts nyhetsbrev!

Få en nyhetssammanfattning i mejlen varje vardagsmorgon, helt gratis!

Anmäl dig här
Politisk annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Horisont magasin

Gotländska nyheter och fördjupningar

Chefredaktör och ansvarig utgivare: Christer Bjöhle

Adress: Nyhetsmagasinet Horisont/ H Press AB
Gotlands Kulturrum
Specksrum 6
621 55 Visby
Epost: redaktion@hpress.se 
Telefon: +46 (0)70-288 52 28

Organisationsnummer: 556949-2316

© H Press AB - 2026