Publicerad 2026-05-12, 12:21
Ombyggnaden i korsningen S:t Göransgatan–Lasarettsgatan har besiktigats och godkänts, enligt Gotlands kommun. Vägbommarna tas bort klockan 16.00 den 12 maj.
Arbetet har bland annat gjort korsningen smalare för biltrafik, breddat gång- och cykelbanan och gett området ny belysning. Syftet är att öka säkerheten för gående och cyklister på väg till Visby lasarett.
– Det känns bra att vi nu har vidtagit trafiksäkra åtgärder i korsningen, säger Niclas Camarstrand, enhetschef trafik- och gata, i ett pressmeddelande från Gotlands kommun.
Han säger också att öppningen sker en månad före slutdatum.
Den här texten har genererats automatiskt med hjälp av Live² AI-verktyg.
2026-06-07 (14:21)
2026-06-07 (04:45)
2026-06-06 (08:27)
2026-06-05 (11:39)
2026-06-05 (09:33)
2026-06-05 (09:03)
2026-06-05 (08:06)
2026-06-05 (07:36)
2026-06-04 (15:36)
2026-06-04 (14:03)